Maximera din försäljning online med Google Shopping! Med visuellt tilltalande annonser som visas direkt i sökresultaten på Google, når du en stor och redan köpintresserad publik.
Google Shopping-annonser är visuella annonser som visas högst upp eller till höger om sökresultatet på Google när användare söker efter produkter att köpa. Till exempel när du googlar på “vita sneakers” får du upp ett flöde med produktannonser från flera olika säljare i sökresultatet. Istället för att bara visa textbaserade annonser, presenteras produkterna med bilder, priser och produktinformation. Annonserna är visuellt tilltalande och ger användarna en direkt överblick över produkten redan innan de klickar på annonsen och vidare till säljarens hemsida.
1. Produktannonsen exponeras för en person som redan aktivt googlar efter den typ av produkt som du erbjuder. Därmed är chansen stor att personen i fråga faktiskt kommer att klicka sig in på din annons och därefter genomföra ett köp. Din annons når rätt målgrupp vid rätt tidpunkt.
2. Genom att visa bilder på produkterna ger Google Shopping en mer visuellt tilltalande och engagerande annonsupplevelse för användarna. Detta kan öka klickfrekvensen och leda till ökad konvertering.
3. Du betalar endast när en person klickar på produktannonsen. Att enbart synas med annonsen kostar alltså ingenting.
4. Med Google Shopping får företag tillgång till detaljerade rapporter och analysverktyg som hjälper dem att mäta och optimera sin annonsering. Företagen kan få insikter om vilka produkter som presterar bäst, vilka söktermer som genererar mest trafik och vilka kampanjer som ger bäst avkastning på investeringen.
Sociallite ME är erfarna när det kommer till att hantera Google shopping-kampanjer för såväl mindre som större E-handlare. Kontakta oss så berättar vi mer om hur vi kan hjälpa er med uppstart och optimering.